آموزشی

نکاتی مهم برای موفقیت

1. بلوک های مطالعه اختصاصی داشته باشید

اول از همه، باید هر روز زمانی را بدون وقفه در نظر بگیرید تا به طور کامل روی کار خود تمرکز کنید.

برای مدرسه خود وقت بگذارید. مهم نیست چقدر مشغله دارید، مجبور خواهید بود زمانی را از زندگی خود برای تمرکز بر مدرسه کوتاه کنید. باید فداکاری کرد – با آن مقابله کرد. اگر من یک تورنمنت کیک بوکسینگ همان شب امتحان داشته باشم، حدس بزنید چیست؟ امتحان هست!

بهتر است زمان مشخصی برای مطالعه داشته باشید. شبی دو ساعت برای درس خواندن وقت دارم. وقتی پسرهای من کوچکتر بودند، این بعد از رفتن به رختخواب بود، بنابراین من از ساعت 9 شب داشتم. تا ساعت 11 شب هر شب برای درس خواندنم حالا شب ها با هم تکلیف/مطالعه می کنیم.

چیزی که برای من بسیار مفید بوده، کنار گذاشتن «زمان مدرسه» است. این اساساً لطف پس انداز من بوده است. من با کلاس های آنلاین خود به گونه ای رفتار می کنم که انگار یک محیط کلاس درس سنتی هستند. سه بار در هفته “به مدرسه می روم”. من به معنای واقعی کلمه یک پنجره دو ساعته را برای تکمیل تکالیف، شرکت در بحث های آنلاین با همکلاسی هایم و همچنین مطالعه مسدود می کنم. من به خودم اجازه نمی‌دهم «دیر» به مدرسه بروم یا زمان کلاس را با توجه به رویدادهای اجتماعی، فعالیت‌ها یا هر چیز دیگری که به راحتی می‌تواند به یک انحراف تبدیل شود، برنامه ریزی کنم.

تحصیلات شما مهم است، بنابراین برنامه ریزی زمان مناسب هر روز برای تمرکز بر آن واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند. این برنامه به شما این امکان را می دهد که همه چیز را بدون اینکه احساس کنید چیزی را نادیده گرفته اید انجام دهید.

زمانی را کنار بگذارید. من صبح زود را ترجیح می دهم. من زودتر وارد دفتر می شوم (معمولاً 1 ساعت زودتر) و این را به مطالعه اختصاص می دهم. خودم را در اتاقم حبس می کنم. صبح بهترین است، زیرا شما هنوز سرحال هستید و هنوز هیچ مشکل استرس شغلی روی میز شما آورده نشده است.

هر روز یا هر هفته زمان خاصی را به مطالعه اختصاص دهید و به آن متعهد شوید. چیزهای زیادی در زندگی ممکن است پیش بیاید، و همیشه حواس‌پرتی‌های زیادی وجود خواهد داشت. اگر اهل صبح هستید، یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و مدتی را صرف مطالعه کنید. اگر اهل شب زنده داری هستید، پس مقداری از زمان فیسبوک و اینستاگرام یک شب را به مطالعه اختصاص دهید.

من شخصاً زمانی که عمداً زمان‌هایی را برای اختصاص دادن به کارهای مدرسه برنامه‌ریزی می‌کنم، بیشتر از دوره‌هایم لذت می‌برم (و بهره می‌برم). این به من کمک می کند تا مدرسه را اولویت بندی کنم و ضرب الاجل های خود را رعایت کنم، در حالی که همچنان به من اجازه می دهد زندگی پرمشغله و فعالی داشته باشم.

2. یک فضای آرام پیدا کنید

زمانی را در طول روز انتخاب کنید که یا همه از خانه دور باشند، گوشه ای از خانه را انتخاب کنید که بتوانید در آن استراحت کنید و مطالعه کنید.

فضایی از آرامش ایجاد کنید. شما باید منطقه ای را مشخص کنید که عاری از حواس پرتی باشد. هنگامی که انحراف وجود دارد، ممکن است در کیفیت پایین کار منعکس شود. مانع تحصیل شما می شود بحث در مورد “منطقه آرام” خود با خانواده یا دوستانتان نیز ممکن است مفید باشد تا آنها بفهمند که زمان شما برای موفقیت تحصیلی شما بسیار مهم است.

مطمئن شوید که بچه ها در اطراف نیستند یا خواب هستند. من متوجه شده ام که یک خانه آرام برای زمان مطالعه با کیفیت بسیار مساعدتر است.

به خانواده یا هم اتاقی های خود بگویید که نیاز به زمان آرام و مزاحم ندارید. این کار به این دلیل کار می کند که اگر مزاحم نباشید، به احتمال زیاد رشته افکارتان را از دست نمی دهید یا حواس شما پرت می شود.

3. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

برای تمرکز زمان آرامی را در نظر بگیرید. وقت من صبح است قبل از اینکه بچه ها بیدار شوند، زمانی است که ذهن من بیدار است، تازه به ایده های جدید و خلاق ترین است. من معتقدم که خلاقیت یک سرمایه مهم برای تکمیل تکالیف است.

هر روز زمان مشخصی را به کار مدرسه اختصاص دهید و خود را از حواس پرتی جدا کنید. وقتی در تابستان در دبیرستان در کلاس آنلاین اسپانیایی خود ثبت نام کردم، به این نکته توجه کردم که حداقل 2 ساعت در روز روی دوره مستقیماً بعد از ناهار کار کنم. اگر روتین باشد، نگهداری از آن آسان خواهد بود. من هم خودم را فقط با کامپیوتر پشت میز گذاشتم تا هیچ چیز دیگری توجهم را جلب نکند.

من متوجه شده ام که داشتن یک منطقه مطالعه مشخص و عاری از صداهای بیرونی و حواس پرتی مهم است. تلفن همراه و تلویزیون را خاموش کنید. برخی از موسیقی‌های پس‌زمینه می‌توانند به آرامش شما کمک کنند، اما مهم است که آنقدر بلند نباشد که باعث حواس‌پرتی شود.

تمام وسایل الکترونیکی را قطع کنید یا آنها را در حالت بی صدا قرار دهید. یک محیط بدون حواس پرتی، تفکر شما را کند می کند و به شما کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید، زیرا دیگر روی دیگران تمرکز نمی کنید. این مشکل عدم توانایی در تمرکز هنگام مطالعه را برطرف می کند.

4. رسانه های اجتماعی را محدود کنید

مطمئنا، گم شدن در سیاهچاله فیس بوک بسیار سرگرم کننده است، اما وقتی نوبت به گرفتن مدرک دانشگاهی می رسد، آن «شست بالا» آبی و سفید برای مطالعه به کنار جاده رانده می شود!

یکی از راه‌هایی که من بر روی مطالعاتم متمرکز می‌شوم، خروج از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی است. در دنیای واقعی به اندازه کافی حواس پرتی در اطراف من وجود دارد. نیازی به اضافه کردن بیشتر در دنیای مجازی ندارم. از دست دادن زمان با پیمایش عکس‌های تعطیلات دوستانتان یا خواندن تمام توییت‌های خنده‌دار کمدین مورد علاقه‌تان آسان است.

از آنجایی که صفحه کامپیوتر یک کلاس درس آنلاین دانش‌آموزان است، ممکن است مقاومت در برابر وسوسه دیدن تعداد لایک‌های دریافتی آخرین پست من دشوار باشد، اما با خروج از سیستم و فعال نکردن صفحات رسانه‌های اجتماعی‌ام، می‌توانم بیشتر روی چیزی تمرکز کنم. من در حال خواندن یا در حال انجام وظیفه هستم.

وقتی پروژه بزرگی دارم… از شبکه خارج می شوم. من به معنای واقعی کلمه حساب فیس بوک خود را غیرفعال می کنم و از تنظیمات تلفن خود مانند حالت مزاحم نشوید استفاده می کنم تا وسوسه نخواهم شد که به جای کار چت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا