آموزشی

عادات مطالعه سالم در دبیرستان برای آماده شدن برای دانشگاه

تعطیلات تابستانی در حال اتمام است که به معنای بازگشت به مدرسه است. اگر در سال 8-11 هستید، این سال های دبیرستان در شکل دادن به آینده شما مهم هستند. اگر بعد از سال دوازدهم به دانشگاه فکر می کنید، ممکن است بخواهید بهتر بفهمید که چگونه زمان مطالعه خود را به حداکثر برسانید، عادت های خوب بسازید، کشف کنید که در چه چیزی خوب هستید و علایق خود را کشف کنید. در اینجا برخی از ایده های شروع کننده در مورد اینکه چگونه می توانید از سال های تحصیلی خود در دبیرستان بهترین استفاده را ببرید، آورده شده است.

شروع به تنظیم جدول زمانی مطالعه خود کنید

برای بسیاری از افراد، بزرگ ترین تفاوت بین دبیرستان و دانشگاه، استقلال است. معلمی وجود نخواهد داشت که شما را در انجام تکالیف یا تکالیف همراهی کند. همه چیز به شما بستگی خواهد داشت. بنابراین، دبیرستان زمان خوبی برای یادگیری نحوه برنامه ریزی درسی خودتان است. در طول هفته زمان هایی را برای مطالعه مشخص کنید و ایده روشنی از آنچه باید در آن جلسه بگذرانید، داشته باشید.

مزایای ردیابی عادت را کشف کنید

آیا می خواهید هر روز 20 دقیقه بیشتر مطالعه کنید؟ یا زودتر از خواب بیدار شوید تا یک ساعت بیشتر از روزتان استفاده کنید؟ بهترین مکان برای شروع یک ردیاب عادت است. می توانید به صورت بصری هر عادتی را که می خواهید ایجاد کنید (یا آن را ترک کنید) دنبال کنید و پیشرفت خود را در طول مسیر جشن بگیرید. راهنماها و برنامه‌های دانلود رایگان زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در شروع کار کمک کنند. به یاد داشته باشید، هر بار که به ایجاد یک عادت جدید نزدیک می شوید، از کوچک شروع کنید و به پشت خود ضربه بزنید.

یاد بگیرید که چگونه با به تعویق انداختن مبارزه کنید (و پیروز شوید)

شما برای مطالعه نشسته اید. یادداشت های پس از مطالعه، هایلایت ها و شاید حتی برخی آهنگ ها را در پس زمینه دارید. اما بدون حتی فکر کردن، بلافاصله گوشی خود را در دست می گیرید و شروع به گشت و گذار می کنید. قبل از اینکه آن را بشناسید، مطالعه را به مدت دو ساعت به تعویق انداخته اید (یا بیشتر). همه ما در این مورد مقصر بوده ایم، اما زمان ارزشمند است و بهتر است از وسایل ناسالم مانند رسانه های اجتماعی دوری کنید. یا اگر به دلیل نیاز به استفاده از آن ها نمی توانید آن ها را خاموش کنید، یک برنامه مطالعه بدون حواس پرتی را امتحان کنید که وب سایت های انتخابی شما را مسدود می کند. با گشت و گذار بی هدف در اینستاگرام و تیک تاک زمانی که قرار است ماموریت بعدی شما انجام شود خداحافظی کنید.

زمان نمایش را زیاد نکنید

تلفن شما به اندازه کافی حواس‌تان را پرت می‌کند، اما پرهیز از Netflix یا گذراندن بیش از حد طولانی در رایانه‌تان (حتی اگر در حال مطالعه هستید) همینطور است. تماشای بیش از حد صفحه نمایش می تواند اثرات منفی بر روی الگوی خواب و وضعیت بدن شما داشته باشد. اگر نمی توانید برای مدت طولانی جلوی صفحه نمایش قرار نگیرید، سعی کنید با استفاده از عینک آبی نور یا تغییر تنظیمات نمایشگر به تنظیمات گرمتر، فشار چشم ناشی از نور آبی صفحه را به حداقل برسانید. و قبل از خواب از گوشی خود استفاده نکنید!

کمی استراحت کنید

بهتر است هر زمان مطالعه را با استراحت های منظم ترک کنید. از میز کارتان فاصله بگیرید، پاهایتان را دراز کنید و سعی کنید هوای تازه ای داشته باشید. وقتی به UWA رسیدید، زمان بین کلاس ها برای خودتان خواهد بود. می توانید با یکی از دوستانتان قهوه بخورید، دلفین ها را در ماتیلدا بای تماشا کنید، جایی روی چمن های اوک لاون پیدا کنید یا با UWA Sport کلاس یوگا بروید.

اهدافی را تعیین و سازماندهی کنید

ما اخیراً مقاله ای در مورد تصمیمات سال جدید نوشتیم – و اینکه چرا پایبندی به آنها سخت است و نکات کلیدی وجود دارد که باید هنگام تعیین اهداف بدانید – مطمئن شوید که اهداف شما هوشمند هستند (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان). ). این کار پیگیری پیشرفت شما را آسان تر می کند. سپس مهم است که سازماندهی کنید و مطمئن شوید که برای رسیدن به اهداف خود زمان برنامه ریزی می کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، روی یک دفتر خاطرات سرمایه گذاری کنید و مطمئن شوید که 3 اولویت اصلی خود را هر روز یادداشت کنید. اشکالی ندارد که همه چیز را تیک نزنید، گاهی اوقات دور زدن چیزی تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

خود مراقبتی را کنار بگذارید و تمرین کنید

حتما زمانی را برای خود در نظر بگیرید و مراقبت از خود و زمان را در اولویت قرار دهید. فعالیت هایی که به شما فرصت فکر کردن و نفس کشیدن می دهند، برای انرژی مجدد و تازه کردن بدن و ذهن شما مفید هستند. مطالعه کتاب، مدیتیشن یا حتی تنفس عمیق را در نظر داشته باشید. توصیه های ما را در اینجا ببینید. بهترین کار برای بدن و ذهن این است که کمی از زندگی پرمشغله خود فاصله بگیرید و کارها را کمی آهسته تر انجام دهید.

فواید مطالعه در زندگی

  • تقویت مغز
  • تاثیر مطالعه بر مغز
  • پرورش تفکر نقاد
  • رشد و توسعه فردی
  • مقابله با افسردگی
  • پیشگیری از اختلالات حافظه
  • کاهش استرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا