آموزشی

چگونه می توانیم از شیوع بیماری های عفونی جلوگیری کنیم

COVID-19 تأثیر عمیقی بر زندگی در سراسر جهان دارد. این بیماری نه تنها جان بیش از 3 میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته و بیش از 150 میلیون نفر را مبتلا کرده ، بلکه سلامت روان را نیز تهدید ، اقتصاد را متزلزل و فقر و گرسنگی را افزایش داده است. کاربرد قرص کارودیلول

در واکنش به این موضوع، دانشمندان و آژانس‌های سراسر جهان در تلاش برای درک بهتر این ویروس هستند تا بتوان آن را بهتر کنترل کرد. بخشی از این رویکرد شامل درک چگونگی جلوگیری از انتقال است. علاوه بر این، با توجه به اینکه ویروس کووید-19 تنها پاتوژنی نیست که می تواند یک بیماری همه گیر جهانی را آغاز کند، بر روش های ارتباطی برای جلوگیری از گسترش بیماری های عفونی به طور کلی تأکید شده است. روش پاکسازی ریه از دود سیگار

در اینجا به روش های توصیه شده برای پیشگیری از شیوع بیماری های عفونی می پردازیم.

راهکارهایی که از شیوع بیماری های عفونی جلوگیری می کند

از آنجایی که بیماری‌های عفونی می‌توانند توسط طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌ها ایجاد شوند، راه‌های عفونت نیز متفاوت است، به همین دلیل است که یک روش پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی به طور کلی وجود ندارد. با این حال، طیف وسیعی از استراتژی‌های ساده وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در زندگی روزمره گنجاند تا از افراد در برابر عوامل بیماری‌زای بیماری‌زای ناقل و انقباض محافظت کند.

شستن دست ها یک استراتژی کلیدی برای جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی است. قبل، حین و بعد از تهیه غذا و همچنین بعد از استفاده از توالت اهمیت ویژه ای دارد. این تضمین می‌کند که پاتوژن‌های مضر از منابعی که احتمالاً این پاتوژن‌ها را در خود جای داده‌اند به مناطق دیگر و مواد غذایی منتقل نمی‌شوند.

واکسیناسیون یکی دیگر از راهکارهای ساده و موثر برای پیشگیری از شیوع بیماری های عفونی است. در حال حاضر، در اکثر کشورها، واکسیناسیون علیه بسیاری از بیماری های عفونی به طور گسترده در دسترس است. علاوه بر این، بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی به مسافرانی که قصد بازدید از مناطقی را دارند که در معرض خطر بیماری های عفونی هستند و به طور استاندارد در برابر آنها محافظت نمی شوند، واکسیناسیون ارائه می دهند. توصیه می شود که مسافران از قبل اطلاعاتی در مورد کشورهایی که به آنها سفر می کنند به دست آورند تا قبل از ورود، زمان کافی برای ایجاد مصونیت کافی پس از واکسیناسیون را برنامه ریزی کنند.

همه‌گیری COVID-19 بر لزوم ماندن در خانه در صورت احساس ناخوشی تاکید کرده است. این تاکتیک ساده در جلوگیری از گسترش بیماری های عفونی بسیار موثر است زیرا از تماس افراد مسری با دیگران جلوگیری می کند. افراد باید از کار و مدرسه خودداری کنند یا اصلاً از خانه بیرون نروند، به خصوص اگر تب، اسهال یا استفراغ دارند.

علاوه بر این، همه‌گیری COVID-19 بر اهمیت ضدعفونی کردن مناطق کلیدی برای جلوگیری از گسترش عوامل بیماری‌زا تأکید کرده است. آشپزخانه یک منطقه مهم برای ضد عفونی نگه داشتن است. سطوح قبل، حین و بعد از تهیه غذا باید تمیز شوند تا از تماس پاتوژن ها با مواد غذایی که قرار است مصرف شود، جلوگیری شود.

عوامل بیماری زا ممکن است از منابع بیرونی و همچنین از خود غذا مانند گوشت نپخته، مرغ، ماهی و تخم مرغ وارد شوند. علاوه بر این، برای محافظت از خود و دیگران در برابر عوامل بیماری‌زای غذایی، غذای خام و پخته را باید جداگانه نگهداری کرد و طبق دستورالعمل، غذا را کاملاً طبخ کرد.

استفاده ایمن از آنتی بیوتیک استراتژی دیگری است که به جلوگیری از گسترش بیماری های عفونی کمک می کند. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در مواقع ضروری تأثیری بر کاهش اثربخشی آنتی‌بیوتیک در برابر عفونت‌های رایج دارد، بنابراین، این بیماری‌های عفونی پتانسیل ایجاد ویرانی در بین مردم را می‌دهد.

در نهایت، از انتقال بیماری های مقاربتی (STD) می توان از طریق انجام رابطه جنسی ایمن و انجام آزمایشات منظم جلوگیری کرد.

جلوگیری از انتشار COVID-19

دانشمندان به سرعت در مورد ماهیت ویروس COVID-19 یاد گرفته اند. برای مهار این بیماری همه گیر، بسیار مهم است که ما نه تنها ماهیت بیماری و نحوه درمان آن را درک کنیم، بلکه به همان اندازه مهم یا شاید بیشتر از آن، درک چگونگی گسترش آن است تا بتوان تکنیک های پیشگیری موثر را به کار برد.

در سرتاسر جهان، چندین مرحله اساسی برای جلوگیری از گسترش بیماری که می تواند به طور مستقیم، از فردی به فرد دیگر، و به طور غیرمستقیم، زمانی که فرد با سطح آلوده تماس می گیرد، رخ دهد، اجرا می شود. ما می دانیم که ویروس از طریق مایعات بدن افراد آلوده به ویروس، به ویژه از طریق ذرات معلق در هوا (قطرات ریز آب که از طریق بینی و دهان به هوا تنفس می شود) پخش می شود.

برای جلوگیری از آلودگی هوا در فضاهای بسته و سطوح به قطرات آب آلوده، استفاده از ماسک در اکثر فضاهای مشترک اجباری شده است. با این حال، دانشمندان به کشف ماهیت انتقال آئروسل ادامه می دهند.

مطالعات نشان داده‌اند که قطرات آب آلوده می‌توانند برای دوره‌های قابل‌توجهی پس از خروج فرد مبتلا از فضا در هوا باقی بمانند و اهمیت فیلتر کردن هوا را حتی اگر افراد ماسک زده باشند یا در نظر گرفته می‌شود که فضا دارای تردد پا کم باشد، نشان می‌دهد. با انجام تحقیقات بیشتر، ما قادر خواهیم بود اقدامات پیشگیرانه موثرتری را برای COVID-19 ایجاد کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا