آموزشی

10 کاری که می توانید برای بهبود کسب و کار خود انجام دهید

اگر فکر نمی‌کنید کسب‌وکارتان به بهبود نیاز دارد، بهتر است همین الان آن را تعطیل کنید. زیرا واقعیت این است که هیچ یک از ما کامل نیستیم – و هیچ تجارتی هم کامل نیست. موفق‌ترین افراد در کسب‌وکار این را می‌دانند و دائماً برای رسیدن به کمال تلاش می‌کنند، می‌دانند که هرگز به آنجا نخواهند رسید، اما همچنین می‌دانند که تا زمانی که تلاش نکنند، خطر عقب افتادن از رقبای خود و از دست دادن همه چیز را دارند.

خبر خوب این است که در حال حاضر ۱۰ بهبود وجود دارد که می توانید انجام دهید.

با این حال، این ها راه حل های سریعی نیستند. آن ها آغاز یک سفر بهبود مستمر هستند که هر شرکتی در صورت ادامه بقا و رشد باید انجام دهد.

1. عوامل حیاتی موفقیت خود را شناسایی کنید

جریان نقدی رگ حیات هر کسب و کاری است، اما شگفت انگیز است که تعداد کمی از کسب و کارها نتایج مالی خود را به صورت روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه دنبال می کنند. به همان اندازه شگفت‌انگیز است که تعداد صاحبان کسب‌وکارهایی که فکر می‌کنند موفقیتشان با مسائل مالی شروع می‌شود و به پایان می‌رسد – و همه عوامل مؤثر دیگر را فراموش می‌کنند. اینها بسته به نوع کسب و کار شما متفاوت است، اما تقریباً همیشه شامل بهره وری، رضایت کارکنان و رضایت مشتری می شود.

2. امتیاز خود را حفظ کنید

شما تنها می توانید آنچه را که اندازه گیری می کنید، مدیریت کنید، بنابراین ردیابی عملکرد کسب وکار شما در برابر عوامل مهم موفقیت ضروری است. برای این کار به نوعی سیستم ردیابی نیاز خواهید داشت؛ نرم افزارهای زیادی وجود دارند که این کار را انجام می دهند اما نکته کلیدی، اندازه گیری مداوم در طول زمان است.

3. از بهترین ها درس بگیرید

هر صنعتی دارای اپراتورهایی است که از نظر برتری و نتایج از بقیه متمایز هستند. اگر شما یکی از آن‌ها نیستید، می‌تواند به شما کمک کند که به کسانی که هستند نگاه کنید و بفهمید که آنها چه می‌کنند که شما نیستید. پیدا کردن آن همیشه آسان نیست، اما یک راه این است که به بهترین شیوه های خارج از صنعت خود نگاه کنید و موارد مرتبط را در کسب و کار خود اعمال کنید.

4. آینده را خلق کنید

اولین خط فرعی که من در مقابل این نکته استفاده کردم، رونده ای نظارتی بود. هیچ کسب وکاری در خلا فعالیت نمی کند. شما باید از روندها و تغییراتی که بر صنعت شما و همچنین محیط کسب وکار گسترده تر تاثیر می گذارند، آگاه باشید. اما دنبال کردن روندها کافی نیست. بهترین راه برای پیش بینی آینده، ایجاد آن است. به برخی از روش هایی که می توانید روندها را در صنعت خود تنظیم کنید، فکر کنید.

5. افراد خود را درگیر کنید

باور کنید یا نه، شما انحصار ایده های خوب در تجارت خود را ندارید. شریک یا کارمندان شما ممکن است پیشنهادهایی برای بهبود شما داشته باشند که تفاوت واقعی ایجاد کند. شما به یک اتاق فکر رایگان دسترسی خواهید داشت، اما اگر آنها را در این فرآیند مشارکت نکنید، بعید به نظر می رسد که آنها را در برنامه بهبود خود به دست آورید.

6. اهداف خود را مشخص کنید

تنها زمانی که می دانید عوامل مهم موفقیت شما چیست، در کجای این صنعت ایستاده اید و می خواهید در آینده کجا باشید، می توانید اهدافی را برای پیشرفت تعیین کنید. من به این نتیجه رسیده ام که موثرترین تکنیک تعیین هدف این است که اهداف بلند مدت خود را ابتدا در جایی که می خواهید در زمان پنج ساله باشید، تنظیم کنید، و سپس به عقب بروید تا گام هایی که باید هر هفته، ماه و سال بالا بروید را ایجاد کنید تا به اهداف بلند مدت خود برسید. منبع

7. برنامه ریزی کنید

شما سعی نمی کنید بدون برنامه یک خانه بسازید، پس چرا یک کسب و کار را بدون برنامه راه اندازی کنید؟ یک پلان خانه نه تنها دیدگاه معمار را از اینکه ساختمان تکمیل شده چگونه خواهد بود، به شما می دهد، بلکه همچنین آنچه برای ساخت آن لازم است و چگونه ساخته خواهد شد. طرح بهبود کسب و کار نیز به همین صورت است. این در مورد منابع و سیستم هایی است که برای ایجاد یک کسب و کار بهتر به آن نیاز دارید.

8. توسعه سیستم ها

من می دانم که قبلا به سیستم ها اشاره کرده ام اما آن ها آنقدر مهم هستند که من بخش خود را به آن ها می دهم. سیستم ها روش هایی برای انجام کارهایی هستند که می توانند به همان روش انجام شوند، هر بار، به همان نتایج قابل پیش بینی تا حد ممکن دست یابند. مثال ها شامل فرایندهایی برای فروش محصولات، افزایش فاکتورها، حتی پاسخ دادن به تلفن هستند.

9. “اره را تیز کن”

 

این عنوان یکی از فصل‌های کتاب معروف «7 عادت افراد بسیار مؤثر» استیون کاوی بود و به این معنی بود که تا زمانی که دائماً خود و مهارت‌های خود را بهبود ندهید، هیچ شانسی برای بهبود کسب‌وکارتان نخواهید داشت. آخرین باری که کتابی در زمینه مدیریت کسب و کار، فروش یا نوآوری خواندید چه زمانی بود؟ در دوازده ماه گذشته در چه سمینارها یا دوره هایی شرکت کرده اید؟ وقت ندارید؟ به توصیه های ارائه شده در جمله اول این مقاله مراجعه کنید.

10. محدودیت های خود را بشناسید

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که صاحبان کسب وکار مرتکب می شوند، این است که فکر می کنند شما می توانید همه این کارها را انجام دهید. شما نمی توانید. هیچ کدام از ما نمی توانیم. هیچ کدام از ما ضروری نیستیم. فقط افراد خود را در فرآیند برنامه ریزی دخیل نکنید، آن ها را در اجرای برنامه دخیل نکنید. اگر افرادی در کسب وکار خود ندارید که بتوانند تصمیم بگیرند و در مواقع لزوم مسئولیت بپذیرند، آن ها را پیدا نکنید. گاهی اوقات بهترین راه برای بهبود کسب وکار و شعله ور کردن دوباره شور و شوق شما این است که روزمرگی را به افراد خود واگذار کنید و به جای آن روی کار کردن روی کسب وکار خود تمرکز کنید.

وقتی کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، هدف اصلیتان رشد کسب و کار و تبدیل‌شدن به برند قدرتمند و نهایت سود ده می باشد. باید بدانید که چنین نتیجه‌ای یک شبه به دست نمیاد. اما اگر عوامل رشد که در بالا بیان کردیم را بشناسید و آن ها را اجرا کنید، قطعاً به نتایج خوبی خواهید رسید.

 

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا