آموزشی

چگونه یک وب سایت خانوادگی بسازیم(treepress)

[راهنمای گام به گام]

سابقه خانوادگی جذاب است.

دریافت تجزیه و تحلیل DNA و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه ریشه‌های شما کجاست، چگونه با شخصیت‌های مهم تاریخی مرتبط هستید و حتی می‌توانید اعضای خانواده را که مدت‌هاست از دست داده‌اید پیدا کنید، هیجان‌انگیز است.

یکی از دوستانم اخیراً آزمایش DNA را ارائه کرد تا برای اولین بار بفهمد که او به فرزندی گرفته شده است. از طریق تاریخچه خانوادگی، او توانست اعضای خانواده بیولوژیکی خود را پیدا کند و روابط جدید و لطیفی ایجاد کند.

همانطور که گفتم، جذاب است.

هنگامی که اشکال شجره نامه را پیدا کردید، متوقف کردن تحقیق دشوار است. اما، موضوع اینجاست. طولی نمی کشد تا متوجه شوید که برای سازماندهی صفحات داده های تاریخی و شجره نامه به روشی کارآمد نیاز دارید به گونه ای که دسترسی، افزودن و لذت بردن از آن آسان باشد.

بهترین راه برای سازماندهی تاریخچه شخصی خود استفاده از فناوری و ساخت یک وب سایت است. این مقاله شما را با نحوه استفاده از وردپرس برای ساختن وب سایت شجره نامه خود آشنا می کند.

وردپرس چیست؟

قبل از اینکه به نحوه راه اندازی یک وب سایت بپردازیم، اجازه دهید در مورد اینکه وردپرس چیست صحبت کنیم.

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در سراسر جهان است. بیش از 64 میلیون سایت بر روی وردپرس ساخته شده است، از جمله برخی از شناخته شده ترین سایت ها مانند نیویورکر، TechCrunch و حتی وبلاگ رسمی جنگ ستارگان.

وردپرس یک پلت فرم منبع باز است، به این معنی که کد منبع اصلی برای همه باز است. این بدان معنی است که هر کسی که مهارت های کدنویسی داشته باشد می تواند کد را تغییر دهد.

ترجمه غیر فنی: هر کسی می تواند ابزارهای وردپرس با استفاده آسان مانند تم ها و افزونه ها را ایجاد کند تا ساخت یک وب سایت را برای افراد عادی آسان کند.

این ما را به سوال بعدی می رساند.

چرا باید وردپرس را برای ساخت وب سایت شجره نامه خود انتخاب کنید؟

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد.

1. استفاده از وردپرس آسان است

دلیل اصلی و مهم ترین دلیل انتخاب وردپرس به عنوان سازنده سایت، سهولت است.

از آنجایی که وردپرس یک پلت فرم منبع باز است و از آنجایی که افراد زیادی برای عالی کردن آن سرمایه گذاری می کنند، استفاده از وردپرس بسیار شهودی است.

حتی اگر در تمام عمر خود هرگز وب سایتی ایجاد نکرده اید، می توانید مطمئن باشید که می توانید یک سایت وردپرس پایه بسازید.

هنگامی که مراحل خرید یک طرح میزبانی از HostGator را دنبال کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از دکمه یک کلیک برای نصب وردپرس استفاده کنید.

به محض اینکه وردپرس را نصب کردید، می توانید دستورالعمل های گام به گام سایت ساز وردپرس را برای شروع دنبال کنید.

اگر کمی در وردپرس مسلط هستید، می توانید از سایت ساز وردپرس صرف نظر کنید، یک موضوع را انتخاب کنید و شروع به سفارشی سازی کنید.

در هر صورت، منحنی یادگیری وردپرس کوچک است.

2. وردپرس دارای تعداد زیادی تم رایگان است

در حالی که هدف اصلی وب سایت شجره نامه شما ارائه اطلاعات به شما و عزیزانتان خواهد بود، هنوز هم مهم است که به سایت خود یک طراحی زیبا بدهید.

خبر خوب! وردپرس شما را تحت پوشش قرار داده است.

برای زیبا جلوه دادن وب سایت خود نیازی به دانستن یک خط کد ندارید. در عوض، شما به سادگی باید یک تم رایگان انتخاب کنید. نکته سریع: می توانید یک تم پولی خریداری کرده و آن را در سایت خود نیز آپلود کنید.

برای اهداف این مقاله، در اینجا نحوه انتخاب یک تم رایگان آمده است.

چگونه یک قالب وردپرس را برای وب سایت شجره نامه خود فعال کنیم

“ظاهر” را در منوی سمت چپ پیدا کنید.

نشانگر خود را روی «ظاهر» نگه دارید و روی «موضوعات» کلیک کنید.

وردپرس شما را به صفحه “تم ها” هدایت می کند. از اینجا می‌توانید از یکی از تم‌های از پیش نصب‌شده استفاده کنید یا با فشار دادن «افزودن تم جدید» تم دیگری را جستجو کنید.

پس از یافتن تمی که دوست دارید، نشانگر خود را روی کادر مربوطه ببرید تا کلمه «فعال کردن» را ببینید.

“فعال کردن” را فشار دهید.

اکنون، شما آماده رول هستید. اگر در حال خرید یک تم هستید، چند مرحله دیگر وجود دارد که باید دنبال کنید، اما این کار شما را با یک تم زیبا و رایگان شروع می کند.

3. وردپرس دارای هزاران افزونه راحت است

قبلاً در مورد اینکه چگونه وردپرس یک پلت فرم منبع باز است که افراد دیگر می توانند ابزارهایی برای افزودن عملکرد وردپرس ایجاد کنند صحبت کردیم.

ابزارهای اصلی که مردم برای افزودن عملکرد به یک وب سایت استفاده می کنند، افزونه نامیده می شوند. به عبارت دیگر، به جای افزودن کد به وب سایت خود برای انجام کاری، می توانید یک افزونه را جستجو کنید، افزونه را نصب کنید و افزونه را فعال کنید. سپس، دستورالعمل‌های راه‌اندازی یک افزونه را دنبال کنید تا سایت شما هر کاری را که آن افزونه انجام می‌دهد انجام دهد. منظورم اینجاست.

فرض کنید می خواهید شجره نامه خود را نمایش دهید، اما نمی خواهید خودتان آن را طراحی کنید. شما ابزاری می خواهید که مدیریت شجره نامه خود را آسان کند و افراد را در ادامه شجره نامه اضافه کنید.

ویژگی های اساسی TreePress به شما کمک می کند:

  • نمایش یک شجره نامه با حداکثر 200 عضو
  • اعضای خانواده نامحدود را اضافه کنید
  • اطلاعات هر یک از اعضای خانواده را در یک صفحه جداگانه نمایش دهید
  • یک صفحه فهرست خانواده ایجاد کنید
  • و بیشتر!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا