آموزشی

چگونه در 13 گام ساده و شگفت انگیز کتاب بنویسیم؟

برای بسیاری از مردم، نوشتن کتاب یک آرزوی مادام العمر است. در واقع، همانطور که در پرفروش‌ترین پادکست انتشارات خود نشان دادیم، تقریباً 80٪ از آمریکایی‌ها می‌خواستند در مقطعی کتابی بنویسند و منتشر کنند – اما کمتر از 0.1٪ واقعاً این کار را انجام داده‌اند.

پس فرمول مخفی که قفل خلاقیت شما را باز می کند و به شما نشان می دهد چگونه کتابی بنویسید که رویاهای شما را محقق می کند چیست؟ برخی از نویسندگان به شما می گویند که هیچ مسیر واحدی برای نویسندگی وجود ندارد، زیرا سفر هر نویسنده منحصر به فرد است.

ما با این مخالفت می کنیم: تقریباً هر نویسنده پرفروش الگوها و عادات نوشتاری بسیار مؤثری دارد که به آنها کمک می کند به اهداف خود برسند. اگر می خواهید کتابی برای خودتان بنویسید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها الگوبرداری کنید!

در اینجا مراحل ساده گام به گام برای نوشتن کتاب آمده است:

1. فرآیند نوشتن را با یک ایده قوی برای کتاب شروع کنید

2. کتاب های نویسندگان دیگر را برای تحقیق بخوانید

3. طرح داستان

4. جمله آغازین کتاب خود را برنامه ریزی کنید

5. اولین پیش نویس را بنویسید

6. اهداف شمارش کلمات را برای جهت تعیین کنید

7. از جلسات نوشتن برای تنظیم برنامه استفاده کنید

8. فضای مناسبی برای نوشتن پیدا کنید

9. یک نرم افزار نوشتن کتاب «بدون حواس پرتی» را انتخاب کنید

10. به غریزه نویسنده خود اعتماد کنید

11. نوشتن اولین پیش نویس را تمام کنید

12. نسخه خطی را ویرایش کنید

13. کتاب خود را برای خرید خوانندگان منتشر کنید

1. فرآیند نوشتن را با یک ایده قوی برای کتاب شروع کنید

تنها چیزی که برای نوشتن کتاب به آن نیاز دارید، البته یک ایده است. اگر آن را نداشته باشید، هرگز از صفحه اول پیش نویس خود عبور نخواهید کرد.

ممکن است قبلاً بدانید که می خواهید در مورد چه چیزی بنویسید، یا ممکن است کاملاً ضرر کنید. در هر صورت، می‌توانید با پرسیدن چند سوال ساده به یک «ایده کتاب بزرگ» بپردازید:

  • در مورد چه چیزی می خواهم بنویسم؟
  • به نظر من نوشتن در مورد چه چیزی مهم است؟
  • چه کسی می خواهد در مورد این داستان/موضوع بخواند؟
  • آیا می توانم این ایده را به طور موثر اجرا کنم؟

پاسخ شما به این سوالات به شما کمک می کند تا آن را به بهترین گزینه های خود محدود کنید. برای مثال، اگر چندین ایده متفاوت برای یک کتاب دارید، اما فقط یکی از آنها واقعاً به آن علاقه دارید و احساس می‌کنید می‌توانید آن را به دست آورید، پس voilà – فرض شما همین است!

از سوی دیگر، اگر ایده ای ندارید، این سوالات باید شما را در مسیری محکم تر هدایت کنند. به انواع کتاب هایی که دوست دارید بخوانید و همچنین کتاب هایی که تاثیر قابل توجهی روی شما گذاشته اند فکر کنید. به احتمال زیاد، شما می خواهید کتابی به همین روش بنویسید.

ابزارهایی که به شما در یافتن ایده کمک می کند

اگر واقعاً به نی‌ها پی می‌برید، از دستورالعمل‌های نوشتن خلاقانه یا حتی یک مولد طرح استفاده کنید تا توپ را به حرکت درآورید! ممکن است به یک مفهوم یا عنصر داستانی جالب برخورد کنید که جرقه یک “ایده بزرگ” را برای کتاب شما ایجاد کند. (و اگر حتی پس از امتحان کردن این ابزارها هنوز الهام‌بخش نیستید، ممکن است بخواهید دوباره فکر کنید که آیا واقعاً می‌خواهید کتاب بنویسید یا خیر.)

2. کتاب های نویسندگان دیگر را برای تحقیق بخوانید

هنگامی که ایده بزرگ خود را پیدا کردید، قدم بعدی این است که در مورد ژانر خود تحقیق کنید. باز هم، اگر کتابی را می نویسید که دوست دارید بخوانید، در حال حاضر یک پا را بالا برده اید! خواندن کتاب هایی در ژانر شما بهترین راه برای یادگیری نحوه نوشتن در آن ژانر است.

اما اگر نه، می‌خواهید چند عنوان نماینده را انتخاب کنید و آن‌ها را تحلیل کنید. طول آنها چقدر است و چند فصل دارند؟ ساختار داستان چگونه به نظر می رسد؟ موضوعات اصلی کدامند؟ شاید مهمتر از همه، آیا فکر می کنید می توانید کتابی با عناصر مشابه تولید کنید؟

آنچه را که مردم می خوانند پیدا کنید

همچنین باید تحقیقات بازار در آمازون انجام دهید تا محبوب ترین کتاب ها در ژانر خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید کتابتان موفق شود، باید با این کتاب‌های پرفروش مبارزه کنید. به صفحه پرفروش ترین های آمازون بروید و ژانر خود را در نوار کناری سمت چپ بیابید:

سپس متن‌های آن کتاب‌ها را بخوانید تا بفهمید چه چیزی واقعاً می‌فروشد. وجه اشتراک همه آنها چیست و چرا ممکن است خوانندگان آنها را جذاب بدانند؟ آیا کتاب شما با این استانداردها مطابقت دارد؟

در نهایت، به این فکر کنید که چگونه کتاب شما می تواند چیز جدیدی ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر شما در حال نوشتن یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی هستید، آیا یک راوی غیرقابل اعتماد به‌خصوص یواشکی وجود خواهد داشت، یا شاید مجموعه‌ای از پیچش‌ها که خواننده هرگز نمی‌بیند؟ اگر در حال نوشتن یک کتاب غیرداستانی هستید، آیا برداشتی منحصر به فرد از این موضوع دارید یا دانش عمیقی دارید؟ و غیره.

فراتر رفتن تنها راه برای دادن فرصتی به کتاب شما در بازار پررقابت امروزی است. بنابراین در تحقیقات ژانر کوتاهی نکنید، زیرا این به شما می گوید که این نوار کجاست و چگونه می توانید از آن پیشی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا