فرهنگی و هنری

چطور یک کتاب بنویسیم؟

دستنوشته خود را به برخی از خوانندگان بتا بدهید

برخی از نویسندگان ممکن است این کار را زودتر در مراحل نوشتن انجام دهند. خوبه. مهم نیست که چه زمانی این کار را انجام می دهید، هنگام انتخاب خواننده های بتا و آماده سازی خود برای موفقیت، می خواهید به چند نکته فکر کنید:

خوانندگان بتا را انتخاب کنید که شبیه به مخاطبان مورد نظر کتاب شما باشند (یا در قرار دادن خود به جای دیگران خوب باشند). اگر آن را به بازاریاب باتجربه دیگری بدهید تا بخواند، نمی‌توانید تشخیص دهید که از اصطلاحات تخصصی در کتاب بازاریابی خود استفاده می‌کنید یا خیر. در عوض آن را به پدرت بده و ببین چه می گوید.

به خوانندگان خود ایده ای از نوع بازخوردی که به دنبال آن هستید بدهید. آیا می خواهید آنها را ویرایش خط کنند؟ یا به دنبال احساسات کلی هستید؟ از مشخص کردن بیش از حد خودداری کنید (مثلاً «می‌خواهم به من بگویید اگر فکر می‌کنید مرگ گربه غیرضروری است») زیرا ممکن است باعث سوگیری آن‌ها شود. در عوض، یادداشت هایی مانند “من به دنبال اطلاعاتی در مورد قدم زدن هستم” یا “من دوست دارم بدانم شما برای کدام شخصیت ریشه یابی می کنید” را ارائه دهید.

کار را برای آنها آسان کنید! اگر آنها یک نسخه چاپی می خواهند، نحوه تهیه آن را بیابید. اگر می خواهند در دستگاه تبلت خود بخوانند، دستنوشته خود را به عنوان کتاب الکترونیکی صادر کرده و آن را ارسال کنید. اگر آنها ویراستارهای حرفه‌ای نیستند، در نظر بگیرید که در ازای خدماتشان (اگر ویراستارهای حرفه‌ای نیستند) ارائه یک چیز کوچک – مثلاً پیتزا یا یک خوراکی شیرین – نیز خوب است.

در این یادداشت: ویراستاران حرفه ای در آنجا وجود دارند! اگر استطاعت مالی دارید و فکر می کنید مفید است، به هر طریقی یکی را استخدام کنید!

بازخورد را بگیرید و در آن بگنجانید

دریافت بازخورد – به خصوص اگر حیاتی باشد – می تواند چالش برانگیز باشد. وظیفه شما گوش دادن است. در دفاع از خود مقاومت کنید. درعوض، برای درک بهتر آنچه که خواننده به شما می گوید، روی پرسیدن سؤال تمرکز کنید. در اینجا یک مثال است:

خواننده: من لورنزو را دوست نداشتم.

نویسنده: چرا دوستش نداشتی؟

خواننده: او فقط یک جورایی لزج به نظر می رسید. من از نحوه صحبت او با مادرش خوشم نمی آمد.

نویسنده: آیا فکر می کنید اعمال او خارج از شخصیت بود؟

خواننده: نه.

به خصوص وقتی بازخوردی در مورد دوست داشتن یا دوست نداشتن چیزها وجود دارد، مطمئن شوید که متوجه شده اید. گاهی اوقات قرار نیست شخصیت یا صحنه ای را دوست داشته باشید. خواننده‌ای که به شما می‌گوید شخصیت یا صحنه‌ای را دوست ندارد، ممکن است بازخورد خوبی داشته باشد، به‌ویژه اگر قرار باشد برای پیشبرد داستان یا تنظیم لحن، آنها را ناراحت کند.

یک قانون کلی: ممکن است با برخی از بازخوردهایی که دریافت می کنید مخالف باشید. این اشکالی ندارد. وقتی این اتفاق می افتد، سعی کنید ببینید آیا بازخورد مشابهی را از خواننده دیگری دریافت می کنید یا خیر. اگر بیش از یک نفر همان یادداشت را به شما می دهند، احتمالاً چیزی در آنچه گفته اند وجود دارد. اگر نه، ممکن است فقط یک موضوع نظر باشد.

یک عنوان بیاورید

شاید شما در حال حاضر یکی عالی داشته باشید! اما اگر نه، احتمالاً اکنون به یکی نیاز دارید، زیرا ما به تازگی تمام شده ایم.

نسخه خطی خود را برای ارسال/انتشار/دیگر آماده کنید

اینکه این مرحله چگونه به نظر می رسد بستگی زیادی به هدف نهایی شما دارد. اگر دست نوشته ای را برای نمایندگان یا ویراستاران ارسال می کنید، دستورالعمل های قالب بندی استاندارد را جستجو کنید (معمولاً فونت سری مانند Times New Roman، با اندازه 12 نقطه، دو فاصله و با حاشیه های 1 اینچی).

اگر خودتان منتشر می‌کنید، باید کمی فنی‌تر شوید و دست‌نوشته خود را به‌عنوان یک کتاب الکترونیکی قالب‌بندی کنید (راهنماهای آنلاین وجود دارد؛ بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است الزامات متفاوت باشد).

اگر کتاب الکترونیکی منتشر می کنید، ممکن است مستقیماً با یک طراح برای انجام صفحه آرایی کار کنید.

و هم برای انتشار خود و هم برای کتاب های الکترونیکی، باید به طراحی جلد نیز فکر کنید.

در نهایت، یک نسخه (یا سه) دیگر تصحیح کنید تا آن اشتباهات کوچک از بین برود.

ابزارهای توصیه شده برای نوشتن کتاب:

Grammarly روند نوشتن و ویرایش شما را بسیار آسان تر می کند. Grammarly نه تنها می تواند به شناسایی اشتباهات در گرامر، املا، نقطه گذاری و استفاده کمک کند، بلکه می تواند به شما در بازنویسی جملات به منظور مختصرتر بودن و ارائه بازنویسی های شفاف کمک کند. و ردیاب تن Grammarly می تواند تشخیص دهد که نوشته شما چگونه ممکن است برای خوانندگان به نظر برسد.

Scrivener بهترین ابزار پردازش کلمه در بازار برای کارهای طولانی است. شما به راحتی می توانید دست نوشته ها را به صحنه ها تقسیم کنید، محتوا را جابجا کنید، از کارت های یادداشت مجازی استفاده کنید و حتی تحقیق و توسعه شخصیت ها را انجام دهید. آنها همچنین تنظیماتی برای صادرات نسخه های خطی دارند که به درستی قالب بندی شده اند (بنابراین می توانید به راحتی یک کتاب الکترونیکی ایجاد کنید یا مطمئن شوید که الزامات ارسال نماینده را برآورده می کنید).

99designs بهترین دوست شما خواهد بود، اگر خودتان منتشر می کنید یا کتاب الکترونیکی منتشر می کنید. آنها جامعه ای از طراحان دارند که می توانند جلد کتاب طراحی کنند یا صفحه آرایی شما را برای شما انجام دهند.

IngramSpark می تواند به شما کمک کند کتاب خود را خودتان منتشر کنید.

مسدود کننده های حواس پرتی چندین برنامه وجود دارد که با مسدود کردن دسترسی شما به فیس‌بوک یا سایر سایت‌های مزاحم برای مدت معینی به شما کمک می‌کند تا کارایی بهتری داشته باشید، بنابراین می‌توانید در حین تهیه پیش‌نویس، خود را در مسیر خود نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا