آموزشی

اولین گوشی هوشمند فرزندتان: 5 نکته مهم

قوانین را تنظیم کنید.

درست مانند کاری که با رایانه خانواده انجام دادید، درباره دستورالعمل‌های اولین گوشی هوشمند فرزندتان و خطرات منحصر به فرد آن صحبت کنید.

حفاظت از رمز عبور را تنظیم کنید.

به فرزندتان کمک کنید تا قبل از استفاده از تلفن، محافظت از رمز عبور را تنظیم کند. این کار باعث می‌شود هر کسی به جز شما و فرزندتان از استفاده از آن یا دسترسی به اطلاعات شخصی ذخیره شده در آن جلوگیری کند. در مورد محافظت از سیستم عامل بیشتر بخوانید.

سیستم عامل را به روز کنید.

اطمینان از اینکه گوشی همیشه آخرین سیستم عامل را اجرا می کند، مطمئن می شود که جدیدترین اصلاحات امنیتی را دارد. اطلاعات بیشتر

به فرزندتان بگویید که برنامه های جدید را بدون تأیید شما دانلود نکند.

بدانید برنامه چه کاری انجام می دهد و خط مشی رازداری آن را برای محافظت از حریم خصوصی فرزندتان مرور کنید.

در مورد خدمات مکان صحبت کنید.

GPS می تواند موقعیت مکانی فرزند شما را هنگام پست آنلاین از طریق تلفن نشان دهد. قبل از خرید تلفن، از نحوه غیرفعال کردن خدمات مکان برای عکس ها و سایر پست ها بپرسید در حالی که هنوز از GPS برای نقشه ها استفاده می کنید. گوشی های آیفون بهترین GPS ها را دارند. اطلاعات کامل را در مورد این گوشی ها بخوانید.

اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان اهمیت قطع ارتباط با گوشی هوشمند خود را درک می کنند. تماشای مداوم صفحه نمایش می تواند الگوهای خواب را مختل کند و توجه آنها را از آنچه در اطرافشان می گذرد منحرف کند.

به آنها اجازه دهید بدانند که وقتی با افراد دیگر در تماس با تلفنشان هستند، ممکن است بی ادبانه باشد. کنار گذاشتن تلفن در هنگام صرف غذا، داخل ماشین یا هنگام معاشرت با دوستان نشان دهنده احترام به اطرافیان است.

مطمئن شوید که نوجوان شما خطرات پیامک و رانندگی را درک می کند

هنگامی که نوجوان شما شروع به رانندگی می کند، یک گوشی هوشمند می تواند نقطه شروع خوبی برای آموزش ایمنی رانندگی به نوجوانان باشد. بر اساس گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، رانندگی حواس پرت باعث مرگ 3166 نفر در سال 2017 شد. پیامک یکی از دلایل فزاینده تصادفات حواس پرتی مرتبط با رانندگی بوده است.

برنامه‌هایی را دانلود کنید که پیامک و مکالمه را در ماشین غیرفعال می‌کنند. بسیاری به شما اجازه می دهند تصمیم بگیرید که کدام برنامه های دیگر در حالی که ماشین در حرکت است کار کنند.

کاری که والدین می توانند برای مقابله با زورگویان سایبری انجام دهند

بیشتر بچه‌ها فکر می‌کنند والدینشان بهترین کار را نسبت به بزرگسالان در کمک به آنها برای مقابله با زورگویی‌های سایبری انجام می‌دهند. طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو، نوجوانان آنها را بسیار بالاتر از مجریان قانون، معلمان و سایت های رسانه های اجتماعی قرار می دهند.

والدین باید نقش فعالی برای کمک به فرزندان خود داشته باشند. مرکز ملی کودکان گمشده و مورد بهره برداری به شما توصیه می کند به فرزندان خود بیاموزید که به زورگویی های سایبری پاسخ ندهند، شواهد را ذخیره کنید و به برنامه یا وب سایت گزارش دهید.

شما همچنین باید با مدیران مدرسه ملاقات کنید تا در مورد خط مشی قلدری و آزار سایبری در مدارس بحث کنید و برنامه عملی را بخواهید. همچنین باید وضعیت را با والدین یا سرپرستان قلدر در میان بگذارید.

و به فرزندان خود یادآوری کنید که این مسئولیت آنهاست که اگر می دانند شخصی مورد آزار و اذیت سایبری قرار گرفته است، گزارش دهند.

به فرزند خود بیاموزید که چگونه در برابر قربانیان زورگوی سایبری بایستد

در مورد پست هایی که به دیگران توهین یا آزار می دهند نظر ندهید.

عکس ها یا پیام های شرم آور را فوروارد نکنید.

زورگویی سایبری را به وب سایت یا برنامه گزارش دهید.

از قربانی حمایت کنید، دوست خوبی باشید و به زورگویان سایبری نشان دهید که به آزار آنها نخواهید پیوست.

اگر در مدرسه به یک همکلاسی مربوط می شود، به معلم بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا