دسته‌بندی نشده

یادگیری یک زبان چقدر طول می کشد؟

معمولا از زمان به عنوان معیاری مهم در موفقیت استفاده می شود. یادگیری زبان جدی اغلب زمان زیادی احتیاج دارد. برای به حداقل رساندن این موضوع، زبان آموزان معمولا به دنبال زبان های ساده برای یادگیری هستند. و زمانی که نوبت به یادگیری زبان می رسد، مدت زمانی که برای یادگیری طول می شکد کاملا بی ربط خواهد بود. میتوان گفت فاکتورهای زیادی برای تعیین زمان قطعی در یادگیری و آموزش زبان وجود خواهد داشت.

شاید شما هم شنیده باشید که چیزی به نام زبان های آسان برای یادگیری وجود ندارد. دشواری یادگیری یک زبان همیشه به زبان مادری و فداکاری شما بستگی دارد. با انگیزه مناسب می توانید هر زبانی که دوست دارید را یاد بگیرید. اما اگر به دنبال دوزبانه شدن سریع با یک زبان آسان هستید، این راهنما می تواند به شما بگوید که چقدر طول می کشد. اگر برای یادگیری زبان و گرفتن مدرک آیلتس عجله دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا هم زمان آموزش را بدانید و هم با بهترین آموزشگاه آیلتس آشنا شوید.

تمایل به یک سیستم درجه بندی

تعریف تقریباً همه چیزهایی که یاد می گیرید آسان است. موضوعاتی مانند ریاضیات، علوم و موسیقی همگی روش ها و سیستم های خاص خود را برای تعریف آنچه می دانید دارند. زبان ها بسیار واضح تر هستند. بسیاری از موفقیت شما به داشتن واژگان و ترکیبات لازم برای موقعیت بستگی دارد. این امر ایجاد سیستمی برای دانستن زمانی که یک زبان را به اندازه کافی یاد گرفته اید دشوار می کند.

سازمان هایی مانند موسسه خدمات خارجی برای تعیین تخمین های تقریبی کار کرده اند. به گفته آن ها، اگر شما یک دوره بسیار شدید اسپانیایی را بگذرانید، باید حدود شش ماه مسلط باشید. با استفاده از همان دوره و استانداردها، حدود دو سال طول می کشد تا شما در هنگام صحبت کردن به زبان کره ای در یک سطح باشید.

با این حال، این اعلان ها خودسرانه هستند و در واقع با برنامه زمانی که افراد برای یادگیری یک زبان دارند، همخوانی ندارند.

بهتر است بر اساس چهار نکته زیر تصمیم بگیرید که به طور خاص چقدر طول می کشد تا یک زبان را یاد بگیرید.

هدف خود را برای یک استراتژی مشخص کنید

درجات مختلفی از یادگیری وجود دارد. با یادگیری زبان ها، باید هدف مشخصی را در ذهن داشته باشید. در غیر این صورت، هرگز نخواهید فهمید که چه زمانی این کار را انجام می دهید. تنها گفتن این که می خواهید روان باشید هم کمکی به شما نخواهد کرد. روان به معنای چیزهای مختلف برای افراد مختلف است.

تصمیم بگیرید که می خواهید به چه سطحی برسید.

چندین ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به تعریف سطح مورد نظر خود استفاده کنید، مانند چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها. این راهنما به شما کمک می کند مهارت زبان خود را تعیین کنید.

برای هر سطحی که قصد دارید، یادگیری همه روش های ارتباطی مهم است. صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن را به طور مساوی تمرین کنید تا مسلط شوید.

همچنین مهم است که از اهداف شخصی خود برای تعیین سطح دانش خود استفاده کنید. اگر هدف شما خواندن راحت به زبان مقصدتان است، نوع کتاب‌هایی را که می‌خواهید بخوانید تعریف کنید. همچنین می توانید به سرگرمی ها و سایر عناصری که می خواهید در آن بگنجانید فکر کنید.

حتی زبان های آسان برای یادگیری وقت بگذارید

در حالی که رفتن به یک کشور دیگر یا اختصاص دادن چند ساعت در روز به یادگیری زبان فوق العاده است، این موارد برای اغلب افراد کاربردی نیستند. بدانید که چه مقدار زمان را به یادگیری به صورت روزانه اختصاص خواهید داد (و باید روزانه باشد). می توانید یک استراتژی برای یادگیری خود طراحی کنید.

همیشه لازم نیست تمام توجه خود را به یادگیری زبان معطوف کنید. گاهی اوقات چیزهای کوچکی مانند گوش دادن به یک پادکست به زبان مقصد یا انجام یک بازی در یکی از استراحت های شما خواهد بود. هرچه زمان بیشتری را برای یادگیری زبان خود صرف کنید، سریعتر به تسلط خواهید رسید.

رسیدن به مهارت یک ماراتن است نه دوی سرعت. اگر یکی از زبان های آسان را برای یادگیری انتخاب کنید، هنوز ماه ها طول می کشد. برای زبان های سخت تر، ممکن است سال ها طول بکشد.

رابطه بین زبان انگلیسی و زبان هدف خود را بررسی کنید

هیچ زبان ساده ای برای یادگیری وجود ندارد. زبان مادری شما دشواری مطالعات شما را تعیین می کند. انگلیسی زبانان می توانند چهار برابر کره ای زبان اسپانیایی یاد بگیرند. به این دلیل که انگلیسی و اسپانیایی ارتباط نزدیکی با هم دارند. خانواده های زبانی نقش زیادی در سرعت یادگیری یک زبان دارند.

به طور کلی یادگیری زبان های آسیایی و خاورمیانه برای انگلیسی زبانان دشوارتر است. به عنوان مثال، آنها برای تسلط شما بیشتر از آلمانی زمان می برند. انگلیسی و آلمانی بسیار نزدیک به هم مرتبط هستند، با بسیاری از ساختارهای گرامری یکسان (و واژگان مشابه). احتمال اینکه سریعتر به مهارت آلمانی برسید بیشتر است.

زبان های عاشقانه نیز ارتباط نزدیکی با انگلیسی دارند. آنها به طور کلی زبان هایی برای یادگیری آسان در نظر گرفته می شوند. آنها محبوب هستند، به طور گسترده صحبت می شوند و منابع یادگیری زیادی دارند. اگر این همان چیزی است که به دنبال آن هستید، فرانسوی، اسپانیایی یا ایتالیایی ممکن است زبان مناسب شما باشد.

https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2%d8%b4%db%8c.html

حتی اگر قبلاً زبان دومی را یاد گرفته اید و به دنبال زبان سوم هستید، دشواری آن همچنان به زبان مادری شما بستگی دارد. اطمینان حاصل کنید که در مورد زمانی که به خود می دهید واقع بین باشید.

یادگیری آسان زبان ها را آسان می کند

داشتن انگیزه کلید اصلی در یادگیری محسوب میشود. اگر شما از یادگیری زبان لذت میبرید، اینکه چقدر طول می کشد هیچ اهمیتی نخواهد داشت. ودر طول یادگیری داشتن سرگرمی میتواند موفقیت و شوق شما را افزایش دهد.شما باید این موشوع را در نظر داشته باشید که ممکن است یادگیری شما زمان زیادی لازم داشته باشد زیرا در بعضی مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که در روند یادگیری شما اختلال ایجاد می کند.

تنها می توانید برای این کار برنامه ریزی کنید. با این حال، اگر اشتیاق خود را حفظ کنید، این عقب ماندگی ها مضر نخواهند بود.

این حقیقت که بیش از آنچه انتظار داشتید طول کشید، می تواند به نفع شما نیز باشد. برای مثال، از آن برای جستجوی افراد دیگری که زبان را می دانند، استفاده کنید. سرگرمی های خود را حول یادگیری خود کار کنید. آن را سرگرم کننده نگه دارید، و یادگیری را حتی مدت ها پس از رسیدن به اهداف خود ادامه دهید.

نکاتی در مورد یادگیری زبان

  • روی تلفظ کلمات کار کنید
  • روزانه کمی انگلیسی صحبت کنید
  • دایره واژگان خود را افزایش دهید
  • همیشه دیکشنری خود را به همراه داشته باشید
  • در کلاس های آموزشی زبان شرکت کنید و بهترین آموزشگاه آیلتس را انتخاب کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا