دسته‌بندی نشده

عادت های مطالعاتی خوب

می خواهید عادت های مطالعاتی خوبی داشته باشید. انتظار نداشته باشید هر کاری را در این فهرست انجام دهید، حداقل نه در همین لحظه؛ به جای آن یک یا دو مورد را انتخاب کنید. همچنین مهم است که اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی برای خودتان تعیین کنید.

  • به خودت پاداش بده
  • با یک گروه مطالعه کنید.
  • در تست های تمرینی شرکت کنید.
  • از کلمات خودتان استفاده کنید
  • از او کمک بخواهید.
  • از خودتان مراقبت کنید.

1. به خودتان پاداش دهید

پاداش دادن به خودتان با تمرین هایی که انجام می دهید، به خودکنترلی بهتر ارتباط دارد و می تواند در شکل گیری عادت های خوب مفید باشد. به خودتان بگویید اگر بخشی را که می خواستید به پایان برسانید، پاداش کوچکی دریافت خواهید کرد، یا شاید پاداش بزرگ تر اگر یک روز مفید مطالعه داشته باشید، می تواند انگیزه خوبی برای رسیدن به هدف تان باشد.

جوایز کوچک می تواند یک آب نبات، یک نوشیدنی داغ از کافی شاپ مورد علاقه شما، یک بازی سریع انتخابی شما یا یک قسمت کوتاه از یک برنامه تلویزیونی باشد. پاداش‌های بزرگ‌تر برای یک روز طولانی مطالعه یا انجام امتحان می‌تواند شامل دریافت وعده غذایی مورد علاقه‌تان، گذراندن مدتی برای استراحت با دوستان یا وقت گذاشتن برای فعالیت مورد علاقه‌تان باشد.

2. با یک گروه مطالعه کنید

تشکیل یک گروه مطالعاتی مزایای متعددی دارد. اعضای گروه می توانند به یکدیگر در حل مشکلات دشوار کمک کنند، تشویق ایجاد کنند، یکدیگر را در مورد اهداف مطالعه مسئول بدانند، دیدگاه های مختلف ارائه دهند و مطالعه را لذت بخش تر کنند. حتی توضیح مفاهیم دشوار به دیگران می تواند به درک مطلب و حفظ آن کمک کند.

اگر جلسه مطالعه گروهی دارید، هدفی را تعیین کنید که گروه به سمت آن حرکت کند و استراحت های دوره ای داشته باشید؛ همان طور که خودتان مطالعه می کنید.

3. تست های تمرینی بدهید.

مدت‌هاست که تست‌ها و تست‌های تمرینی به عنوان ابزار مفیدی برای کمک به دانش‌آموزان در یادگیری و حفظ اطلاعات تلقی می‌شوند. علاوه بر آشکار کردن شکاف‌ها در دانش و کاهش اضطراب امتحان، آزمایش شدن باعث می‌شود اطلاعات را از حافظه بازیابی کنیم – راهی قدرتمند و مبتنی بر مطالعه برای نگهداری اطلاعاتی که آموخته‌ایم.

امتحان عملی ندارید؟ راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید خودتان را «آزمایش» کنید و فواید مشابهی کسب کنید. روش های زیر را امتحان کنید:

  • ایجاد فلش کارت
  • سوالات خودتان را بنویسید
  • در اینترنت به دنبال سوالات عملی بگردید
  • دوستی داشته باشید که از شما سوال کند

4. از کلمات خودتان استفاده کنید

بیان یک ایده به زبان خودتان درک شما از یک موضوع را افزایش می دهد و به مغز شما کمک می کند تا به اطلاعات ادامه دهد. پس از خواندن بخشی از متن، نکات مهم را با تاویل خلاصه کنید.

5. کمک بخواهید.

ممکن است متوجه شوید که در یک مشکل گیر کرده اید یا نتوانید توضیح یک کتاب درسی را درک کنید. کسی که بتواند مشکل را با شما حل کند، ممکن است توضیح جدیدی را که نیاز دارید ارائه دهد. به معلم یا استاد، دستیار آموزشی، دوست یا یکی از اعضای گروه مطالعه خود نزدیک شوید تا راه های جدیدی را برای درک آنچه که در آن گیر کرده اید، پیدا کنید. احساس می‌کنید می‌توانید از مربی شدن در یک موضوع بهره ببرید؟ به دنبال یک معلم خصوصی باشید.

و هزاران ابزار آنلاین که ممکن است در اختیار شما باشند را فراموش نکنید، مانند آکادمی خان. یک جستجوی سریع در گوگل یا یوتیوب همچنین می تواند مقالات یا ویدیوهای مفیدی را در مورد موضوعاتی که شما سعی در درک آن ها دارید، نشان دهد.

6. از خودتان مراقبت کنید

در پایان روز، مغز شما عضوی در بدن شما است که با مراقبت از خود از آن مراقبت می کنید. ورزش منظم داشته باشید، خوب غذا بخورید، بیش از حد غذا نخورید، خواب خوبی داشته باشید و از سلامت روانی خود مراقبت کنید.

خواب: مطالعات، محرومیت از خواب را با کاهش عملکرد شناختی، از جمله کاهش دامنه توجه و بدتر شدن آزمایشات مرتبط می دانند . نیازهای خواب همه افراد متفاوت است، اما افراد معمولاً بین هفت تا هشت ساعت و نیم خواب در شبانه روز نیاز دارند. به علاوه، خواب بیشتر می تواند شما را شادتر کند و به زندگی اجتماعی شما کمک کند.

غذا: سعی کنید میوه ها، سبزیجات، منابع گیاهی پروتئین، آجیل و روغن های غیراشباع مانند روغن زیتون را در رژیم غذایی خود بگنجانید که همگی با عملکرد شناختی بهتر مرتبط هستند.

ورزش: ورزش اکسیژن را به بخشی از مغز که مسئول تفکر است می رساند، توسعه سلول های عصبی جدید را تشویق می کند و ارتباطات سلول های مغزی را تقویت می کند. این کار باعث می شود مغزهایی که نوروپلاستیک تر و کارآمدتر هستند، مزایای سلامتی دیگری مانند کاهش فشار خون، کاهش استرس ذهنی و کنترل وزن را به همراه داشته باشند.

سلامت روانی: سلامت روان مهم است زیرا به ما کمک می کند تا با استرس مقابله کنیم، روابطمان را با دیگران بهبود ببخشیم، به ما امکان می دهد معنادارتر زندگی کنیم و در کارمان سازنده تر باشیم. ورزش کردن، خوب غذا خوردن و خواب خوب هر کدام می توانند سلامت روان ما را تقویت کنند. اما راه‌های دیگری نیز برای تقویت قوای ذهنی وجود دارد، مانند برقراری ارتباط با دیگران، تمرین شکرگزاری، مراقبه و ایجاد حس معنا در زندگی.

اگر می ‌خواهید به مدارج بالای علمی برسید، باید عادت ‌های موثر مطالعه را در خودتان افزایش دهید. مطالعه موثر یعنی هوشمندانه مطالعه کردن نه زیاد مطالعه کردن. برای موفقیت به دنبال افزایش ساعت‌ های مطالعه خود نباشید. در بالا 6 عادت مطالعه موثر را به شما معرفی کردیم تا با به‌کارگیری آن‌ ها بتوانید هوشمندانه ‌تر مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا